Werk kan zo veel leuker...

Mensen die me bezig zien vragen me wel eens, waarom maak je je zo druk. Omdat ik het zo zonde vind dat mensen met tegenzin naar hun werk gaan. Omdat ze het nut van hun werk niet inzien, of tegen beperkingen aan lopen waardoor ze afhaken. 

Ik geloof echt dat ‘werk’ veel leuker kan. Als je het anders regelt. Als je talent meer de ruimte geeft. Minder denkt vanuit bestaande structuren. In mijn hoofd is een bedrijf uiteindelijk twee dingen; een stapel werk wat gedaan moet worden en een groep mensen die willen en kunnen. Deze ‘marktplaats’ organiseren op een manier waarbij medewerkers er voldoening uit  halen drijft me elke dag weer! 

En ik filosofeer er graag over, maar ga liever aan de slag. Dus lees je hier dingen waarvan je denkt ‘precies’, dan is het tijd voor koffie! 

Hoe ik toch voor mezelf begon…

Hoe ik toch voor mezelf ging beginnen… Nee, ik begin niet voor mezelf. Ik hoor het mezelf nog zeggen. Te veel nadelen; je werkt altijd alleen. Je bent vanaf moment 1 op jezelf aangewezen. En je wordt natuurlijk gevraagd voor

Lees verder »

Medewerkers kiezen zelf wat ze doen

Iedereen kiest zelf wat hij of zij gaat doen! Na het moderniseren van veel processen (zie vorige posts) is een goede basis gelegd om medewerkers de controle te geven. De controle om te bepalen waar ze naartoe willen, wat daar

Lees verder »

We hebben nieuwe managers nodig

We hebben nieuwe managers nodig. Fris uit de verpakking… In een paar posts heb ik langzaam een traditioneel bedrijf gesloopt om er een moderne zaak van te maken. We zijn begonnen met complimenten en hebben de functieomschrijving en het beoordelingsgesprek

Lees verder »

Het nieuwe beoordelen is niet beoordelen

Het nieuwe beoordelen is niet beoordelen. In de laatste posts schreef ik over de transformatie van een ‘corporate’ door twee dingen te veranderen. Allereerst door het gebruiken van complimenten. Hierdoor ontstaat een open, positieve feedback cultuur en worden medewerkers bewust

Lees verder »

Waar ben jij echt goed in?

Waar ben jij echt goed in? In de vorige post begon de transformatie van een corporate (of ieder ander bedrijf) met complimenten. Complimenten zijn belangrijk omdat ze een open feedback cultuur stimuleren, medewerkers krijgen er positieve energie en zelfvertrouwen van

Lees verder »
Sluit Menu